Sales Manager Europe

Sted
Ålesund
Publisert
28. april 2022
Frist
17. mai 2022
Rolle
Salg, Salgssjef
Stillingstype
Fast

Vil du være med og endre framtidens matsystemer? Vi søker nå en fremoverlent Sales Manager EU som identifiserer seg med våre verdier; skapende, kunnskapsrik og ansvarlig.

I mars tok vi over de to første karene i fase 1 av vårt landbaserte anlegg på Indre Harøy. Vi har satt inn smolt i det første karet og planlegger løpende innsett fremover. Første slakt forventet å være i Q4 2022.

Vi skal nå bygge opp en salgsorganisasjon for å markedsføre og omsette vår høykvalitets laks. Som Sales Manager EU vil du ha en sentral posisjon for Salmon Evolutions salgsresultater og hovedansvaret for det europeiske markedet for ferske og frosne lakseprodukter.

Om rollen

Stillingen leder selskapets salgsaktiviteter i Europa og rapporterer direkte til CCO. Som Sales Manager EU vil du lede teamet som jobber med salg av fersk laks mot det Europeiske markedet. Du vil være ansvarlig for å utvikle langsiktige relasjoner med nye og etablerte kunder, og bygge nettverk med sentrale beslutningstakere og stakeholders. Som Sales Manager EU er du et viktig bindeledd mellom kundene og interne tverrfaglige ressurser for å sikre leveranse og kundetilfredshet.

Hovedoppgaver

  • Salg og markedsføring av fersk laks til det europeiske markedet
  • Etablere og utvikle lønnsomme kunder samt identifisere nye salgsmuligheter for Salmon Evolution i Europa
  • Jobbe tett med salgs- og markedsapparatet med posisjonering av Salmon Evolutions produkter
  • Operativt salg i tett dialog med selskapets produksjonsvirksomhet, samt etablerte og nye kunder
  • Inngåelse og forvaltning av strategiske kundeavtaler
  • Markedsanalyse og markedsutvikling
  • Resultatansvar og kundeporteføljeutvikling
  • Sentral bidragsyter til å skape «winning culture» i salgsorganisasjonen
  • Følge opp salgsprosessene fra start til mål, herunder oppfølging av kvalitetskrav og fordringer

Ønskelige kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning. Relevant praksis kan kompensere for manglende formell kompetanse
  • Minimum 5-10 års bakgrunn fra salgsvirksomhet, fortrinnsvis fra sjømatnæringen
  • Bredt nettverk i det europeiske markedet og solid verdikjedeforståelse
  • Solid track record fra kommersiell virksomhet
  • Gode språkkunnskaper i norsk og engelsk, flere språk en fordel
  • MS Office kunnskaper
  • Kjennskap til ERP system, fortrinnsvis Maritech

Personlige egenskaper

  • Kommersiell teft og entrepenørånd
  • Initiativrik
  • Selvgående
  • Resultatorientert
  •  
  • Gjennomføringsevne
  • Strategisk og taktisk
  • Relasjonsbyggende

Vi er en hurtigvoksende organisasjon med store ambisjoner – dette innebærer at du må ha et ønske om å jobbe i et dynamisk miljø med fokus på samarbeid og resultater. Er du i tillegg nysgjerrig og utviklingsorientert har vi mange spennende utfordringer foran oss som vil passe deg godt.

Vi tilbyr en unik mulighet til å være med på å videreutvikle og forme fremtidens oppdrettsnæring globalt og ikke minst bli en del av et dyktig team.

Vi kan tilby spennende arbeidsoppgaver i et unikt selskap med store muligheter, en solid finansiell plattform, kompetente eiere og konkurransedyktige betingelser.

Arbeidssted for stillingen vil være PIR i Ålesund sentrum.

Søknadsfrist 17.05.22. Vi ber om at CV, søknadsbrev og vitnemål lastes opp i søknadsportalen. For mer informasjon om selskapet og stillingen er du velkommen til å ta kontakt med CCO & Head of Asia Odd Frode Roaldsnes (mob: +47 918 05 687 mail: odd.frode.roaldsnes@salmone.no) eller Manager People & Organization (mob: +47 415 77 421 mail: vidar.skjorli@salmone.no).

Extending our potential - Rekruttering from Salmon Evolution on Vimeo.

Lignende jobber

Lignende jobber